סה"כ פורסמו: 7274 מאמרים
שם משתמש: סיסמה:
זכור אותי
שכחת סיסמה? | הרשמה
17/06/2019 | 08:26

רוצים ללכת לקניון? אז תשלמו

גרסה להדפסה
רוצים ללכת לקניון? אז תשלמו ציון המאמר: 4.19/5 453 הצבעות


מי משלם את חווית הקניות של הצרכנים בישראל.


מאד נעים לנו ללכת לקניון, למרכולים הגדולים המשופעים בשפע רב, לרכוש את המוצרים המונחים על המדף בדרך מגרה שמעלה את מיצי הקיבה, להיענות לבן או בת הזוג ברכישה של מוצר לא מתוכנן או להיאנס ע"י הילדים המבקשים לנגוע ולקחת כול מוצר נחשק אל היד גם אם הם צריכים וגם עם לא. זאת היא חווית הקניות של האזרח/צרכן המערבי. והשאלה הנשאלת האם היום אנו יכולים להרשות לנו להפוך את מועדון הבילוי שלנו למסע של קניות ברחבי מתקן האשליות לו אנו קוראים קניון או מתחם קניות ובילוי.


כ-יועץ עסקי אני יכול לתת דוגמא: החלטנו ללכת לראות סרט ב-אחת מרשתות אולמות הסרטים, בדרך, עד שהגענו לאולם הסרטים אנו עוברים בין דוכנים מגרים, מסעדות עם ריחות של מאפה, רואים מותג אוכל מוכר, או מותג אופנה נחשק. נעצרים, וברוב המקרים קונים...אבל תכננו ללכת לסרט!


זה עולם האשליות של הרכישות שלנו ברחבי הקניון או מרכז הקניות, אפילו אם רק תכננו ללכת לראות סרט כזה או אחר.


כ-יועץ עסקי רב שנים התובנה היא כי כך מחנכים אותנו, כך קם לו דור חדש הלא הוא "דור הקניונים" ובלי לשים לב אנו רוכשים 20% לצרכינו ו-80% לארון או לשימוש חד פעמי.


פעם, זה לא היה כך, פעם אנשים קנו את מה שהיו צריכים, כי השפע בכול פינה לא היה קיים כלל ועיקר. האם הם לא חיו, האם הם לא בילו, האם הם לא הצליחו לחסוך, האם החיים שלהם היו פחות טובים מהבכי המריר שלנו כול תאריך שכרטיס האשראי מחויב בבנק ומגדיל את החובה בחשבוננו.


יש כאלה מאתנו שהגדילו לעשות והחליטו לצאת למרכול הגדול עם רשימת קניות מסודרת. ומי שחושב שזה עובד טועה טעות מרה. כי אנשי השיווק במרכזים הגדולים יודעים לגרות את החושים שלנו במוצרים נוספים. כן הם יודעים טוב לעשות כך.


כ-יועץ עסקי אני מקשיב בימים האחרונים למבצעים של המרכולים הגדולים בתחום הירקות והפירות. מציעים לנו שם ירקות ופירות בפחות משקל לקילו. אבל מי מאתנו יודע כי החקלאי מקבל על דלעת: 1.5 שח לקילו, על תפוח עץ 2.5 שח לקילו, על תות שדה 15 שח לקילו, על פומלה 2 שח לקילו, על פלפל צהוב 2 שח לקילו, על בננה 1.5 שח לקילו...ובכמה אנו רוכשים זאת בעונה וביום ללא מבצעים? אתם בטח יודעים או שלא כי אם הייתם יודעים לא הייתם רצים לקניונים ולמרכולים.


בתקופה בו המשכורת נשחקת, ההוצאות למחייה מרקיעים שחקים, זה הזמן לסתום את האף, לאטום את האוזניים, לאכול לפני שיוצאים למרכול, ואת הקניות לעשות בשווקים הפתוחים המתקיימים בכול עיר בישראל מבלי לשלם על ההליכה במיזוג כאשר מכול מדף צועקים לנו המוצרים "קחו אותי".


בארצות המערב הבינו האזרחים כי הקניון ומרכז הקניות זה לעשירים המופלגים ולא לציבור הרחב בו הוא מוצא עושה את קניותיו במרחבי השוק הפתוח והלא יקר בעליל.


 אנא היו צרכנים נבונים

תגיות:

יום כייף בבית הספר מתחיל עם מתקנים מתנפח...
כיום, יותר מתמיד, ישנו מאמץ גדול מאד של ההורים והמחנכים להחדיר בילדים את חשיבותה של הפעילות ...
מה חשוב לדעת על חתונה ביום שישי?...
אם גם אתם לא מצליחים להגיע להחלטה האם להתחתן ביום שישי או לא, דעו כי אתם ...
מוצרי פרסום, לחיזוק הקשר האישי והעסקי עם...
מוצרי פרסום, לחיזוק הקשר האישי והעסקי עם הלקוחות החברה שלכם מחפשת אפיק שימור לקוחות, שמצליח להעמיק את ...
איך להוריד אחוזי שומן
איך להוריד אחוזי שומן
איך להוריד אחוזי שומן ציון המאמר: 4.34/5 441 הצבעות מה זה "אחוז שומן", ומהי
שמלות ערב לנערות
שמלות ערב לנערות
שמלות ערב לנערות ציון המאמר: 4.35/5 438 הצבעות גיל ההתבגרות זוהי התקופה היפה והזוהרת
שמלות ערב להשכרה
שמלות ערב להשכרה
שמלות ערב להשכרה ציון המאמר: 4.35/5 437 הצבעות כאשר אתן צריכות לחפש שמלה אשר
שמלות כלה וערב לחתונה
שמלות כלה וערב לחתונה
שמלות כלה וערב לחתונה ציון המאמר: 4.35/5 437 הצבעות שמלות ערב לחתונה זו בד"כ אחת מהחלטות שגורמות לנשים הרבה התלבטויות
טיפול זוגי לזוגות צעירים
טיפול זוגי לזוגות צעירים
טיפול זוגי לזוגות צעירים ציון המאמר: 4.35/5 437 הצבעות ככל הנראה כיום, השאלה בטיפול זוגי לזוגות צעירים אינה השאלה "זה
  • מאמרים דומים
  • מאמרים נוספים של דורון עמית
  • אודות דורון עמית
  • מידע נוסף

מאמרים דומים

אודות דורון עמית

דורון עמית יעוץ שיווק,ייעוץ עסקי,מגביר מכירות,פרסום,מיתוג,מרצה לשיווק ומכירות, כותב מאמרים, יעוץ לעסקים קטנים, קאוצר עסקי.

מידע נוסף

מאמר זה נכתב באתר רובו - תכנים שגולשים כותבים. באפשרותך למצוא מאמרים דומים בתוך קטגוריית אימון עסקי או על ידי צפייה בכרטיס המחבר . אם יש לך הערות, הארות באפשרותך לפנות למחבר המאמר [ דורון עמית ] באמצעות דוא"ל doron@doronamit.co.il
שם הכותב:
סה"כ כתב: [ 107 ] מאמרים
שווה קריאה
סרטי מתיחות
סרטי מתיחות
סרטי מתיחות ציון המאמר: 4.59/5 415 הצבעות בשנת 1978 נהרו 750 אלף ישראלים לראות את "ישראלים מצחיקים"
קרמבו
קרמבו
קרמבו ציון המאמר: 4.59/5 415 הצבעות בוא נהרוג כמה אגדות: הקרמבו לא פותח בישראל, לא גדל פה
מוזיקת הטראנס
מוזיקת הטראנס
מוזיקת הטראנס ציון המאמר: 4.59/5 415 הצבעות איך אומרים "קרחנה" באנגלית? יש איזה ביטוי חמוד – "גואינג
מכונית סובארו
מכונית סובארו
מכונית סובארו ציון המאמר: 4.59/5 419 הצבעות בשנות ה-80 לכל ישראלי שני הייתה סובארו. כולם אומרו שזה
תרבות הצריכה בישראל
תרבות הצריכה בישראל
תרבות הצריכה בישראל ציון המאמר: 4.59/5 414 הצבעות תרבות הצריכה של רבים מאיתנו לא נובעת מצורך אמיתי

ניווט מהיר

מדורים

הכי נצפה

רובו

RSS RSS | כל הזכויות שמורות רובו תכנים שגולשים כותבים | מאמרים 2017-2011 © תוכן הכותבים מופץ ברשיון Creative Commons