הנאמנות למותגים הולכת ומתרסקת
כמה כסף הושקעו במותגים ישראליים ועולמיים? וכמה מהר (ביון-אחד) מותג יכול להתרסק.
התרסקות של מותג היא לא רק בעלות המניה שלו שגם זה נזק עסקי אדיר, כאשר מותגים חותכים את ההון שלהם כתוצאה מהתרסקות של המותג עד כדי 80% מערכם. ההרס היותר גדול הינו התרסקות המותג כלפי הלקוחות הצרכניים שלו, מותג שמאבד את ערכו כלפי הצרכן לעולם לא יוכל לחזור לאותו מצב שהיה טרם ההתרסקות.
כ-יועץ שיווק אני למד כי חברת גולן טלקום והוט מובייל ניידו קרוב ל-120 אלף ישראלים מה שאומר שבקצב הזה ישיגו 7.7% מהשוק תוך שנה.
ולמה זה קורה?
כ-יועץ שיווק הרי אני יכול לנתח את העובדה כי החברות הותיקות בעולם הסלולרי הישוו מחירים עם המפעילים החדשים, אז מה הסיבה שיש ללקוחות רצון לעזוב חברה שכבר הם קשורים איתם ובמיוחד שהם כבר מכירים את ההתנהלות עם החברה, רמת השירות של החברה, וההבנה שהחברה הקיימת תמשיך ותתן להם שירות מה שלא מובטח אצל החברות החדשות המבוססות שירות אינטרנטי.
אבל, מסתבר, והנתונים שהצגתי כאן מוכיחים זאת מבלי ספק,כי הלקוחות פשוט "כועסים" על המותג הותיק ומרגישים מרומים על ידם כך שהם מוכנים לוותר על כול ההתקשרות המוכרת איתם ולעבור לבלתי נודע אצל החברות החדשות.
אין יותר הגיוני מההסבר הזה של כעס על המותג ברמה כול כך אמוציונלית, כ-יועץ שיווק לא זכור לי כי אי פעם ראיתי תהליך של נטישה של לקוחות ממותגים כול כך חזקים וותיקים כדוגמת חברות הסלולר שהשקיעו בלקרב את הלקוחות אליהם במרכזי שירות מפנקים, בטכנולוגיה חדשה כול בוקר וערב, ובמענה טלפוני הולם.
מסתבר שהמחאה החברתית שעכשיו תופסת עוד יותר תאוצה באמת עשתה משהו לצרכן הישראלי, והוא לא מוכן לסלוח.
חשוב עד חשוב מאד כי מותגים אחרים שעדיין נהנים משמנות כאלה ואחרות ידליקו מדורה אדומה גדולה לצד עיסקהם וילמדו את תהליכי הטרנספורמציה שצרכנים מוכנים לעבור רק בכדי להביע מחאה או כעס על המותג שכול כך רצה להיות חבר שלהם.
ושוב אני חוזר על המנטרה שלי. זה הזמן ליזום להקים או לחדש עסקים קיימים. זה הזמן בו כולם מתחברים לרשת החברתית ומשם שואבים את הלקוחות שלהם, המותג הענק וגם העסק הקטן שניהם היום נמצאים באותה סירה ומציגים על אותה במה.
שיווק זה מדע אבל זה גם אמוציה, מסתבר שהאמוציה חזקה על המדע ועל הכלכלה כאחד
תגיות:
חברה לייעוץ שיווקייועץ שיווקייעוץ שיווקי- מאמרים דומים
- מאמרים נוספים של דורון עמית
- אודות דורון עמית
- מידע נוסף
מאמרים דומים
- חתונה אזרחית
- איך עושים ספירת מלאי? ואיך כדאי להיערך לקראת?
- יוסי לוי יועץ שיווק באינטרנט
- נוטריון ברחובות
- מה חשוב לדעת על חתונה ביום שישי?
- מוצרי פרסום, לחיזוק הקשר האישי והעסקי עם הלקוחות.
- מתנות לראש השנה, המתנות שיחברו את הלקוחות והעובדים שלכם לעסק.
- תשובה למי ששואל "איך למכור את הציורים שלי"
- כשקופת הדיירים מתנהלת על ידי חברת האחזקה
- מתנות לראש השנה, לשנה עסקית מוצלחת תנו עציצים ממותגים לעובדים וללקוחות.
- קידום אתרים אורגני
- מזרונים אורטופדיים
- מתנות ממותגות לכנסים, רוצים להצליח. עם עציצים ממותגים ההצלחה מובטחת
- מהו מוצר הפרסום היעיל ביותר עבורכם
- מתנות ומוצרי פרסום לכנסים ואירועים עסקיים
- הזמנת מוצרי פרסום לחברות
- חברת לבניית אתרים
- מה ההיגיון מאחורי מוצרי פרסום?
- מהם הגורמים המשפיעים על קידום אתרים?
- מה חשיבותה של התאורה?
מאמרים נוספים של דורון עמית
- האם כדאי לקחת הלוואה מהבנק
- איך צריך לבנות אתר אינטרנט
- איך מתנתקים מהבנקים
- מכירות סוף העונה, מתי מתחילים
- מה זה תזרים מזומנים, דורון עמית ייעוץ עסקי
- עצות שימושיות למשכירי נכסים
- האם יש מה לצפות עבור העסקים הקטנים והבינוניים בישראל
- איך זה שבעלי עסקים קטנים לא יתפוצצו מכעס
- גם בעסקים האמרה אם אין אני לי מי לי מקבלת משמעות
- האם אנו צריכים לחזור שוב לגולה
- אומץ! בכדי להקים עסק או מיזם נדרש אומץ!
- כיצד נחלוק בנטל המס בישראל
- מכירות, איך למכור,שיטות מכירה,דורון עמית יועץ שיווק
- עסקים בישראל, רשתות השיווק כמפלצות קמעונאיות
- ייעוץ עסקי, יועץ עסקי, טיפים לאיש העסקים המצליח
- ניהול עסק, כיצד מנהלים עסק, איך לנהל עסק במשברכ
- ייעוץ עסקי, כיצד יוצאים ממשבר עסקי,דורון עמית
- ייעוץ עסקי, היכן ללמוד ייעוץ עסקי, במכללה? או במכללת החיים?
- יועץ עסקי,ייעוץ עסקי, למה אנו צריכים ייעוץ עסקי
- מה עדיף: מטי, יועץ עסקי, ייעוץ עסקי, או ליווי עסקי