זוכרים את מחאת הקוטג?
למעשה מי שזוכר את המחאה הזאת מבין היום שההשפעה של המחאה העמידה בסכנה מירבית את מעמדם של מותגים רבים בישראל. ואכן חלק מהמותגים אכן ספג מכה ראו את "תנובה" או "שטראוס" לדוגמא. לעומת זאת ראו את מה שקרה למותגי הסמארטפונים כמו "אפל" "סמסונג" ואחרים אשר זינקו מעלה מעלה מעל כול מותג אחר שאנו מכירים. לעומת חבריהם המותגים המובילים בתחום הסלולר כמו "פרטנר" "סלקום" ו-"פלא פון" שחטפו מכה אנושה מהרגולטור ועוד יותר קשה מכניסתם של מפעילים חדשים ומפעילים וירטואלים.
כ-יועץ שיווק אני יכול לציין בשנה זאת את הפריצה של בנק המזרחי בתחום מותגי הבנקים אשר העלו קמפיין "אדיר" עם נוכחות וחוזקה להביא עוד לקוחות לבנק ולדעתי הקדימו את הבנקים הגדולים אשר כוונו את הפרסום שלהם למיצובם בשוק הישראלי במקום לתת מענה הולם לבנק המזרחי ולשאר הבנקים הקטנים שהרימו את האף בשנה הנוכחית.
מי זוכר את המותג "בורגר קינג" אשר רק לפני שנה עברה לה מן העולם ובמקומה כבשה את לב הצרכנים רשת "בורגר ראנץ".
ושוב כ-יועץ שיווק אני רק יכול לברך וגם להיות בתדהמה לאור המתקפה הבלתי צפויה שבאה עלינו מכוון יבואניות הרכב אשר לאן שלא סובבנו את ראשנו יכולנו לראות רכבים בפרסומת. בשלטי חוצות, בעיתונות, בטלויזיה, בפליירים, באתרי האינטרנט המובילים, וכמעט אין פיסת שטח פרסום שלא נתקלנו בו בתחום הרכבים.
הגדילו לעשות יבואני סיטוראן ו-BMW אשר קבעו מחיר כול כך נמוך לשרי ממשלת ישראל דבר שהוליד ויכוח ציבורי גדול אך רווח יחסי ציבור אדיר לאותם שני יבואנים.
כ-יועץ שיווק אני רק יכול לשאר כי המתקפה של כול יבואני הרכב נבאה מתוך החובה שלהם לעמוד בהתחיבויות כלפי יצרני הרכב וזאת מחוסר יכולת למכור את הכמויות שהתחיבו להם מראש אצל היצרניות שאחרת אין סיבה נראת לעיין למתקפה חסרת תקדים כפי שאנו רואים.
בשנת 2012-2013 מחכים שנים קשות מאד למותגים המובילים והפחות מובילים בישראל. מה שברור ששוק התקשורת הסלולרית ימשיך לעניין את הציבור ולהיות בראש רשימת המותגים שהוא זוכר או יזכור, כמו כן שוק ספקי הטלויזיה יוכל להוות שוק מעניין מבחינה מיתוגית עת רצונם של ספקי הסלולר להכנס לתחום זה והרגולטור מתכוון להוריד את מחירי השימוש במאות אחוזים,ויותר מכול ההתחזקות של הצרכנים (בדיוק כמו באמריקה) לנושא המחיר ופחות המותג. כאן אני רואה כיועץ שיווק בעייה לספקיות האופנה בישראל אשר התחרות בינם גברה והביקוש נחלש. אני לא רוצה להיות איש בשורות רעות אך נראה לי שלא כול המותגים בתחום יצליחו לשרוד את מלחמת המחירים במותגים האלה.
דורון עמית הינו יועץ עסקי,שיווקי,מכירתי...יועץ וגם מלווה...
תגיות:
יועץ שיווקיועצים לשיווקייעוץ שיווקי- מאמרים דומים
- מאמרים נוספים של דורון עמית
- אודות דורון עמית
- מידע נוסף
מאמרים דומים
- חתונה אזרחית
- איך עושים ספירת מלאי? ואיך כדאי להיערך לקראת?
- יוסי לוי יועץ שיווק באינטרנט
- נוטריון ברחובות
- מה חשוב לדעת על חתונה ביום שישי?
- מוצרי פרסום, לחיזוק הקשר האישי והעסקי עם הלקוחות.
- מתנות לראש השנה, המתנות שיחברו את הלקוחות והעובדים שלכם לעסק.
- תשובה למי ששואל "איך למכור את הציורים שלי"
- כשקופת הדיירים מתנהלת על ידי חברת האחזקה
- מתנות לראש השנה, לשנה עסקית מוצלחת תנו עציצים ממותגים לעובדים וללקוחות.
- קידום אתרים אורגני
- מזרונים אורטופדיים
- מתנות ממותגות לכנסים, רוצים להצליח. עם עציצים ממותגים ההצלחה מובטחת
- מהו מוצר הפרסום היעיל ביותר עבורכם
- מתנות ומוצרי פרסום לכנסים ואירועים עסקיים
- הזמנת מוצרי פרסום לחברות
- חברת לבניית אתרים
- מה ההיגיון מאחורי מוצרי פרסום?
- מהם הגורמים המשפיעים על קידום אתרים?
- מה חשיבותה של התאורה?
מאמרים נוספים של דורון עמית
- האם כדאי לקחת הלוואה מהבנק
- איך צריך לבנות אתר אינטרנט
- איך מתנתקים מהבנקים
- מכירות סוף העונה, מתי מתחילים
- מה זה תזרים מזומנים, דורון עמית ייעוץ עסקי
- עצות שימושיות למשכירי נכסים
- האם יש מה לצפות עבור העסקים הקטנים והבינוניים בישראל
- איך זה שבעלי עסקים קטנים לא יתפוצצו מכעס
- גם בעסקים האמרה אם אין אני לי מי לי מקבלת משמעות
- האם אנו צריכים לחזור שוב לגולה
- אומץ! בכדי להקים עסק או מיזם נדרש אומץ!
- כיצד נחלוק בנטל המס בישראל
- מכירות, איך למכור,שיטות מכירה,דורון עמית יועץ שיווק
- עסקים בישראל, רשתות השיווק כמפלצות קמעונאיות
- ייעוץ עסקי, יועץ עסקי, טיפים לאיש העסקים המצליח
- ניהול עסק, כיצד מנהלים עסק, איך לנהל עסק במשברכ
- ייעוץ עסקי, כיצד יוצאים ממשבר עסקי,דורון עמית
- ייעוץ עסקי, היכן ללמוד ייעוץ עסקי, במכללה? או במכללת החיים?
- יועץ עסקי,ייעוץ עסקי, למה אנו צריכים ייעוץ עסקי
- מה עדיף: מטי, יועץ עסקי, ייעוץ עסקי, או ליווי עסקי