עסקים בישראל, רשתות השיווק כמפלצות קמעונאיות
האם הרשתות בארץ ינהלו את השוק ה-קמעונאי של אזרחי המדינה.
האם כול החנויות ברחבי העיר ייעלמו?
יותר מזה! האם תעשיית המזון תאבד את השווקים שלה לטובת המותגים הפרטיים.
האמת, יש סימנים המובילים היום את החשש כי הרשתות הגדולות הם ורק הם שישלטו בשוק הקמעונאי בארץ (ייתכן שגם בעולם כי המגמה היא סינרגטית בכול השוק הגלובלי) ולא סתם אנו רואים היום יותר מוצרים ממותגים בשם הרשתות כול אחת בתחומה ועסקיה, אופיס דיפו עם מיתוג של עצמה, שופרסל עם מותגים עצמאיים, הום דיפו אם מותגים עצמאיים ובדרכם רשתות מסקטורים שונים במשק הישראלי.
כ-יועץ שיווק אני מסכים כי המותגים העצמאיים עדין רובם מיוצרים אצל היצרנים הישראליים, אך מי ערב לכך ש-רשת מזון גדולה לא תרכוש את המוצרים הארוזים תחת המותג שלה בארצות הניכר. או אולי התוכניות של חברות הדלק שראו את ההצלחה של חנויות הנוחות בתחנות הדלק החליטו עכשיו שהם פותחים חנויות נכות ללא משאבות דלק אלה רק חנויות נוחות. האם כול הפיצוציות במדינה שנפתחו כמו פטריות לאחר הגשם ימחקו כליל מהשוק הישראלי (או שאצלם אפשר למצוא דברים שלא יימכרו בחנויות הנוחות) וזה עוד לא הכול, מאד יכול להיות שחנויות הנוחות שיפתחו ברחבי המדינה ללא משאבות יחליטו למתוח את המותג לבתי קפה ממותגים? האמת. אין לזה סוף, שהרי בסופו של יום "מותג" הוא כלי מכירה מנצח, ובידול הוא כלי מכירה מבטיח.
כ-יועץ שיווק וכפי שכבר למדנו במציאות הקיימת כול דבר בצמרת, אפשרי, אם חברת דלק תחליט לפתוח חנויות נוחות ללא משאבות לא תהיה לה בעיה להשקיע את הכספים שתגייס מהציבור, אם חברה קמעונאית תרצה לייצר מוצרים בעצמה לא תהיה לה בעיה להשקיע בציוד, בעובדים, או בכול דרך להוזיל את מוצריה לעצמה ולצרכנייה ולהוריד את המחיר מטה מטה ללא כול אפשרות להתחרות.
האמת שמגוון האפשרויות האלה אפשריות ורציונאליות מצד אחד אך מצד שני מסוכנות אם לא מסוכנות מאד לכלכלה במקרו. שהרי הורדת מחירים ותחרות של מחירים יהוו קריסה של מותגים, איבוד מקום עבודה לעובדים, גירעון בהכנסות ממיסים, קיטון הוצאות ממשלה, קיצוץ שירותים לאזרח, אבטלה וכול דבר רע שיכול לקרוא לכלכלה בעקבות פתיחת המוח, האפשרויות, הרצון לגדול ולהשתלט, ואולי אפילו לקריסה של הכלכלה הקפיטליסטית כי מה הטעם שלאנשים קמח המצה יעלה מאד בזול אבל לא תהיה להם עבודה לשלם בעבור אותו קמח.
כ-יועץ שיווק הדמיון פרוע, ואכן אני רואה בדמיוני אפשרויות כאלה, האמת שאני לא אתפלא שתוך עשור כול הכלכלה תתהפך על צידה ולא תהיה אפשרות להחזיק אותה כפי שהיא כבר היום דוהרת קדימה בלי יכולת ריסון.
מקום למחשבה
תגיות:
יועץ ארגונייועץ עסקייועץ שיווקייעוץ עסקי- מאמרים דומים
- מאמרים נוספים של דורון עמית
- אודות דורון עמית
- מידע נוסף
מאמרים דומים
- כסאות נדנדה – מתנה מושלמת למשפחה
- עציצים ממותגים מתנות לטו בשבט לצמיחה ופריחה של העסק שלכם
- רכבי יוקרה בישראל
- איך לבחור מוצרי חשמל?
- שופינג איי אל – כך תוכלו להנות ממבצעים שווים במיוחד
- בלאק פריידי – כך תוכלו למצוא מבצעים טובים באתר ישראלי
- הדפסה על מגנט
- וכך הפכו כסאות הבר לכסאות מבוקשים
- טרנד חדש: הנשים בוחרות את טבעת האירוסין
- מדוע יהלום אחד בהחלט מספיק על טבעת האירוסין?
- טבעות אירוסין זולות בעלות ערך כמו הטבעות היקרות!
- פתרונות קירור והקפאה מסחריים
- עציצים ממותגים כמוצרי פרסום הטורבו לשיווק העסק שלך
- רוכשים טלפון חכם? המתכון המושלם לקנייה חכמה כזו שתמנע מכם להפסיד כסף
- סוללה למחשב נייד
- הטיפים שיקלו עליכם את רכישת טבעת האירוסין
- שלא תקבלו חום: את טכנאי הדוודים הזה לא תזמינו אליכם
- תקלות נפוצות במוצרי חשמל שניתן למנוע
- קניות בגדים אונליין – טיפים למתחילים
- התייעצות על הטבעת בווצאפ – למה לא כדאי?
מאמרים נוספים של דורון עמית
- האם כדאי לקחת הלוואה מהבנק
- איך צריך לבנות אתר אינטרנט
- איך מתנתקים מהבנקים
- מכירות סוף העונה, מתי מתחילים
- מה זה תזרים מזומנים, דורון עמית ייעוץ עסקי
- עצות שימושיות למשכירי נכסים
- האם יש מה לצפות עבור העסקים הקטנים והבינוניים בישראל
- איך זה שבעלי עסקים קטנים לא יתפוצצו מכעס
- גם בעסקים האמרה אם אין אני לי מי לי מקבלת משמעות
- האם אנו צריכים לחזור שוב לגולה
- אומץ! בכדי להקים עסק או מיזם נדרש אומץ!
- כיצד נחלוק בנטל המס בישראל
- מכירות, איך למכור,שיטות מכירה,דורון עמית יועץ שיווק
- עסקים בישראל, רשתות השיווק כמפלצות קמעונאיות
- ייעוץ עסקי, יועץ עסקי, טיפים לאיש העסקים המצליח
- ניהול עסק, כיצד מנהלים עסק, איך לנהל עסק במשברכ
- ייעוץ עסקי, כיצד יוצאים ממשבר עסקי,דורון עמית
- ייעוץ עסקי, היכן ללמוד ייעוץ עסקי, במכללה? או במכללת החיים?
- יועץ עסקי,ייעוץ עסקי, למה אנו צריכים ייעוץ עסקי
- מה עדיף: מטי, יועץ עסקי, ייעוץ עסקי, או ליווי עסקי